دانلود تحقیق:رابطه بین آموزش‌های ضمن خدمت و رضایت شغلی در بین کارکنان بانک صادرات -سرپرستی شمال تهرا
نوشته شده توسط : پریسا

چکیده :

با توجه به ضرورت ارزیابی تاثیر آموزش‌های ضمن خدمت بر روحیه پرسنل، هدف از این پژوهش کاربردی، بررسی اثربخشی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت بر رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات – سرپرستی شمال تهران می‌باشد. پژوهش حاضر، یک پژوهش توصیفی و تحلیلی در حیطه پژوهش‌های کاربردی و از نوع میدانی است. جامعه مورد بررسی، تمامی کارکنان شاغل در بانک صادرات شعبه شمال تهران (1200 نفر) بود که بر اساس جدول مورگان تعداد 291 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه بری فیلد و روث  استفاده شد.تجزیه و تحلیل داده‌ها، با استفاده از روش‌های آمار توصیفی(میانگین، انحراف معیار، فراوانی، درصد) و استنباطی(یومن ویتنی و کراسکال والیس) و از طریق نرم افزارSPSS  انجام شد. نتایج نشان داد که غالب افراد نمره رضایت شغلی بالاتر از 57 (نمره متوسط رضایت شغلی) داشتند و میانگین رضایت شغلی نیز بالاتر از 57 (نمره متوسط رضایت شغلی) بود. بنابر این از دیدگاه کارکنان بین آموزش‌های ضمن خدمت و رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات ارتباط وجود دارد.

 

مقدمه:

آموزش[1] یکی از پیچیده ترین وظایف در اداره امور هر سازمان و به ویژه در مدیریت نیروی انسانی است و پس از نظام جذب، نظام بهسازی و به‌کارگیری مناسب منابع انسانی قرار دارد. در حقیقت آموزش از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های هر سازمانی بوده و نظام آموزشی تکمیل کننده نظام استخدامی به شمار می‌رود و باعث توانمندی نیروی انسانی موجود شده و موفقیت‌های آتی را تضمین می کند(جعفری؛ 1375، صص: 81-82). بنابراین، یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش توسعه منابع انسانی به ویژه کارکنان شایسته از طریق توانمندسازی ارتقای انگیزه و رضایت مندی شغلی آنان است، که باید در سایه آن سایر اهداف سازمان میسر گردد.

 

بیان مسئله:

آموزش‌های ضمن خدمت[2] از لحاظ سازمانی به آن نوع آموزشی ا طلاق می‌شود که عموماً پس از استخدام فرد در سازمان صورت می‌پذیرد. در سازمان‌های توانمند، کارکنان همواره درحال یادگیری هستند، توانایی خود را درتصمیم‌گیری، برقراری ارتباط، فردشناسی، رقابت، مسؤولیت پذیری، خلاقیت، رعایت عدل و انصاف، سازگاری و کنکاش‌گری توسعه می‌دهند(جعفری، 1380، ص:23) .که به نظر می‌رسد این عوامل بر رضایت شغلی و انگیزش کارکنان موثرند. بر طبق آیین‌نامه آموزشی مشترک کارکنان بانک‌ها مصوبه سال 1380، آموزش به منظور افزایش سطح دانش و بینش و اطلاعات شغلی کارکنان بانک‌ها وایجاد مهارت‌ها و توانایی‌ها لازم در انجام امور محوله و پرورش نیروی انسانی ماهر برای تصدی مشاغل مختلف در بانک به اجرا گذارده می‌شود. بانک‌ها مکلفند سالانه برنامه های آموزشی و کار آموزی کارکنان خود را تهیه، تنظیم و اجرا نمایند. دوره‌های آموزشی کوتاه مدت به دوره‌هایی اطلاق می شود که به منظور تامین نیازهای آموزشی بانک و بالا بردن سطح اطلاعات و مهارت‌های شغلی کارکنان در مدت‌های کمتر از یک سال تدوین و به مورد اجرا گذارده می‌شود(آیین نامه اموزشی بانک‌ها ، 1380، ص 2).

رضایت شغلی یکی از عواملی است که می تواند باعث موفقیت شغلی شود. رضایت شغلی به عواملی گوناگونی بستگی دارد که بسیاری از آنها به خود شخص بر می‌گردد . نوع نگرش در کارش و احساس مسئولیت داشتن او در قبال کار و همچنین حالات هیجانی مختلفی که هنگام کارکردن به او چیره می شوند، مهمترین عواملی هستند که رضایت شغلی را تحت تاثیر قرار می‌دهند (خلیل زاده، 1375، ص:12-14). بر طبق آیین‌نامه آموزشی مشترک کارکنان بانک‌ها مصوبه سال 1380، آموزش به منظور افزایش سطح دانش و بینش و اطلاعات شغلی کارکنان بانک‌ها وایجاد مهارت‌ها و توانایی‌ها لازم در انجام امور محوله و پرورش نیروی انسانی ماهر برای تصدی مشاغل مختلف در بانک به اجرا گذارده می‌شود. بانک‌ها مکلفند سالانه برنامه های آموزشی و کار آموزی کارکنان خود را تهیه، تنظیم و اجرا نمایند. دوره‌های آموزشی کوتاه مدت به دوره‌هایی اطلاق می شود که به منظور تامین نیازهای آموزشی بانک و بالا بردن سطح اطلاعات و مهارت‌های شغلی کارکنان در مدت‌های کمتر از یک سال تدوین و به مورد اجرا گذارده می‌شود(آیین نامه اموزشی بانک‌ها ، 1380، ص 2).

اگرچه در مطالعات انجام شده در کشورهای غربی تاثیرات آموزش بر رضایت شغلی کارکنان مثبت ارزیابی شده، ولی مطالعات کمتری در ایران به خصوص در کارکنان بانک به لحاظ شرایط شغلی ویژه انجام نشده است. لذا هدف از این مطالعه بررسی زابطهبین  دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و انگیزش شغلی کارکنان بانک صادرات سرپرستی شمال تهران می‌باشد، تا با استفاده از نتایج مطالعه حاضر بتوان راهکارهایی در جهت ارتقا آموزش‌های ضمن خدمت در جهت اثر بخشی بیشتر این دوره‌ها استفاده کرد

(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن تحقیق در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل تحقیق

همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

فایل ها برای اینکه حجم آنها پایینتر شود وراحتتر دانلود شوند با فرمت rar یا zip فشرده شده و پسوردگذاری شده اند. پسورد همه فایل های این سایت یکسان است.

برای دریافت پسورد فایل اینجا کلیک کنید

لینک دانلود تحقیق :رابطه بین آموزش‌های ضمن خدمت و رضایت شغلی در بین کارکنان بانک صادرات -سرپرستی شمال تهران

 





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: